top of page

Az e-mail marketing jövője már elkezdődött – ismerd meg a 2025-ös sikerszabályokat!

  • Writer: Dóra Jakobi-Badai
    Dóra Jakobi-Badai
  • Jul 11
  • 3 min read

Updated: Jul 17

Az e-mail marketing átalakulása 2025-re – Te készen állsz?


2025-ben az e-mail marketing új korszakba lép. A technológia rohamosan fejlődik, a fogyasztók elvárásai pedig folyamatosan változnak – azok a cégek maradnak versenyben, akik ezzel lépést tartanak. Egy jól felépített e-mail ma már nemcsak elér, hanem kapcsolatot épít és eredményt hoz.

Ebben a cikkben bemutatjom azokat a kulcstrendeket, amelyek meghatározzák a sikeres e-mail marketing stratégiákat a közeljövőben.


  1. A személyre szabott e-mail kommunikáció nem extra, alapvetővé vált.


Az e-mail marketingben a személyre szabás már nem csupán egy kedves gesztus – hanem alapvető elvárás. Kutatások szerint a személyre szabott levelek akár 29%-kal több megnyitást és 41%-kal nagyobb átkattintási arányt hozhatnak.


Az adatvezérelt gondolkodás segít abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő emberhez jusson el – a megfelelő pillanatban.

Például: ha egy vásárlód rendszeresen sportfelszerelést rendel, érdemes olyan termékajánlásokat küldeni neki, amik ehhez az érdeklődéshez illeszkednek. Egy futómárka akár személyre szabottan is ajánlhat új futócipőt korábbi vásárlás alapján – és ez az apró figyelmesség máris növeli a vásárlási hajlandóságot.


  1. Automatizálj okosan – nyerj időt, figyelmet és konverziót!


Az e-mail marketingben ma már elképzelhetetlen a hatékony működés automatizáció nélkül. Segít rendszerezni a kommunikációt, és gondoskodik arról, hogy az üzeneteid időben és relevánsan érkezzenek meg a vásárlókhoz.


Az olyan visszatérő elemek, mint az üdvözlő levelek, az emlékeztetők vagy a kosárelhagyás után küldött értesítések automatizálhatók – ezzel rengeteg időt takaríthatsz meg, miközben növeled az elköteleződést is.


Az automatizáció lehetővé teszi az okos szegmentálást is: ha valaki meglátogat egy termékoldalt, de nem vásárol, beállítható egy felkövető e-mail akár kedvezménnyel is – így nagyobb eséllyel tér vissza és fejezi be a vásárlást.


Close-up view of a collection of colorful envelopes arranged on a wooden table
Színes borítékok sokasága – az e-mail marketing stratégiák kreatív világa.

  1. A szegmentálás ereje – ne csak kommunikálj, szólítsd meg személyre szabottan!


Ha azt szeretnéd, hogy az e-mail kampányaid valóban célba érjenek, a szegmentálás kulcsfontosságú. Amikor a listádat demográfiai adatok, vásárlási szokások vagy korábbi interakciók alapján bontod csoportokra, sokkal személyesebb és hatékonyabb üzeneteket tudsz küldeni.


Például: ha egy étteremláncod van, érdemes külön kampányt küldeni a budapestieknek és a debrecenieknek – helyi eseményekkel, akciókkal. Ez az apró figyelmesség nemcsak több kattintást hoz, hanem érzelmi kötődést is épít a márkádhoz.


  1. Tesztelj, tanulj, fejlődj – mert az adatok nem hazudnak

Az e-mail marketing egyik legerősebb fegyvere a folyamatos tesztelés. Az A/B tesztek segítenek kideríteni, mi működik igazán a közönségednél – legyen szó tárgysorról, dizájnról vagy tartalmi struktúráról.


Például: ha egy tárgysor 15%-kal több megnyitást hoz, mint a másik, máris értékes tudás birtokába kerültél a következő kampányodhoz. Az adatalapú finomhangolás nemcsak jobb eredményeket hoz, de közelebb visz a valódi kapcsolatépítéshez is.


  1. Mobilra optimalizálva – ha lemaradsz, kimaradsz.


Ma már az e-mailek közel 50%-át mobilon nyitják meg – vagyis ha nem mobilbarát a leveled, az olvasóid fele már el is veszett. A reszponzív dizájn nem extra, hanem alapelv: könnyen olvasható, gyorsan átlátható, jól kattintható.


A mobilra optimalizált e-mail legyen rövid, lényegretörő, és tartalmazzon egyértelmű CTA-t. A vizuálisan rendezett, jól strukturált üzenetek nemcsak megnyitásra kerülnek – hanem működnek is.


  1. Készülj fel az e-mail marketing jövőjére – ma!


2025 közeledtével az e-mail marketing új szintre lép. Azok a márkák lesznek igazán sikeresek, amelyek időben alkalmazkodnak:

✅ személyre szabnak,

✅ automatizálnak,

✅ szegmentálnak,

✅ tesztelnek,

✅ és mobilra optimalizálnak.


Ezek a bevált gyakorlatok nemcsak a megnyitási és kattintási arányokat javítják – hanem valódi, tartós ügyfélkapcsolatokat is építenek. Kezdd el ma, hogy az e-mail marketinged holnap is hatékony eszköz maradjon a kezedben.


Bízd szakértőre – rám számíthatsz! 💜


📩 Írj bátran: info@happybrands.hu


Jakobi Dóri,

a Happy Brands alapítója és marketingstratégája

 
 
 

Comments


bottom of page